close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הכינו עורכם לחורף: טיפים לטיפוח עור הפנים בעונה הקרה והיבשה

שולה הלויכא שבט, תשפא03/02/2021

לצד הגשמים הרבים והרוח הקרירה, מביאה עימה עונת החורף גם לא מעט יובש המורגש באוויר שבתורו, מייבש רבות גם את העור. איך בכל זאת תוכלו לשמור עליו מטופח, בריא וזוהר? הנה שבעה טיפים יעילים במיוחד

תגיות:
צילום: shutterstock
טמפרטורות קרות ומזגנים שמנשבים רוחות חמות: עונת החורף אינה עושה חסד עם עור הפנים שלנו. כשאנו נמצאים מחוץ לבית, אנו מתמודדים עם האוויר היבש ורוחות שסודקות בעורינו, ובתוכו או במשרד, עם מזגנים המספקים נחמה מהקור אך בד בבד גם מייבשים את עורנו.

למעט הקפדה
צילום: shutterstock
על שתיית מים מרובה ומריחת קרם הגנה בימים שמשיים, ניתן לאפסן במגירה אלמנטים ומוצרים רבים המלווים גם את שגרת הטיפוח של ימות הקיץ. לקרב על נראות העור לא נשלח אתכם ללא עצות לדרך, מעין טאצ׳ים קטנים לשגרת יום-יום מומלצת שיעזרו לכם לשמור עליו לח, בריא ולא פחות חשוב – יפה וזוהר. אז איך תוכלו לשמור על עור הפנים מפני פגעי החורף?

ישראלה מתייבשת
המים מהווים כ-70% ממשקל גופינו ומכאן שחשוב להשקות אותו באופן קבוע בכל עונות השנה. בשעה שהעור הוא האחרון הניזון מהמים שאנו שותים, מומלץ להרבות בשתיה. כמה להרבות? לפחות 10 כוסות מים במהלך היום ואם אתם מבלים רבות בחדר שבו מופעל מזגן על חום – בעוד שמשקאות ממותקים ואפילו מיצים טבעיים אינם נכללים במניין כוסות המים, כדי להגביר אף יותר את לחלוחיות עורכם תוכלו להעשיר את המים בחומרים יעילים המגיעים גם בדמות אבקה דוגמת חומצה היאלורונית, שסופחת אליה נוזלים בשיעור גבוה ובכך למעשה מעניקה לעור נפח ומראה זוהר במיוחד.
תפריט עונתי
לתזונה השפעה מכרעת על בריאות הגוף והעור ובחורף מומלץ להעשירה במזונות המכילים חומצות שומן ומינרלים. התפריט העונתי המומלץ כולל את כלל הירקות ואלו הכתומים מביניהם בפרט, אבוקדו, שקדים ואגוזי מלך וכן דגי ים כמו סלמון וטונה.
יש לשים לב גם לשיעור צריכת המשקאות החמים: בעוד ששתיית קפה מרובה עלולה לגרום לכיווץ כלי הדם ולהתייבשות העור, תה צמחים וחליטות עשבי-תיבול לעומתם, יסייעו בניקוי הרעלים מהגוף.

שמרו על לחות באוויר
עורינו הוא כמעין מחסום השומר על המים בתוך הגוף וכאשר האוויר יבש וקר, אלו מתאדים ממנו בקלות ובמהירות. הדבר נכון גם לימים הקרים בהם אנחנו מפעילים את המזגן הביתי, המייבש את העור במהירות שיא. אז מה בכל זאת ניתן לעשות?
דרמטולוגים ממליצים כמובן על שתיית כוס מים נוספת כמו גם על שימוש במכשיר לפיזור אדים. אם אתם משתמשים בבית דווקא ברדיאטור, תוכלו למקם עליו בזהירות צלוחית עם מים לקבלת אפקט דומה וחיסכון באנרגיה.

מקלחת חמה – וחכמה
נכון, אין דבר מפנק יותר ממקלחת או אמבטיה חמה ביום חורף קר, אבל אלו עלולות להזיק יותר מלהועיל לעור יבש. כידוע, מים חמים מתאדים מהר ואם הם זורמים על עור יבש ובעל סדקים, עשוי הדבר לחשוף את עצביו ולהגביר את היובש אף יותר. אז מהו הפיתרון? לסגור את דלת חדר הרחצה בזמן המקלחת, להימנע משהות ארוכה ולמרוח את הגוף בקרם לחות מיד לאחר ניגובו. אם ברשותכם שמן תינוקות, תוכלו למשוח אותו מיד לאחר הרחצה, אז יש להקפיד על ייבוש העור בטפיחות עדינות.

ואם בעדינות עסקינן, גם הסבון שבו אתם משתמשים משפיע על מצב העור. לכן, בעונת החורף היבשה מומלץ להשתמש באחד עדין כשגם במקרה זה הפיתרון יכול להגיע בדמות מוצרי רחצה של תינוקות.

טובלים באמבטיות חמות? נסו למרוח שמן אתרי כמו קוקוס, עץ התה או ארגן טרם הכניסה אליה – אלו יכולים לספק הגנה למחסום העור.

שדרגו את קרם הלחות
הדבר אמנם נראה מובן מאליו, אך מריחת העור בקרם לחות חיונית ביותר לשמירה על חיוניותו. יחד עם זאת, לא כל קרם עשוי להתאים למשימה. כך למשל, שימוש בתחליב לחות הולם יותר את עונת הקיץ ובחורף עדיף לבחור בקרמים עשירים וסמיכים יותר. העדיפו קרם לחות מועשר בשמנים בכבישה קרה המזינים את העור או בחומצה היאלורונית ה״לוכדת״ את המים, והימנעו מאלו העשירים בכימיקליים ובחומרים משמרים. את קרם הלחות מומלץ למרוח פעמיים במהלך היום כאשר אחת מהן כאמור, מיד עם היציאה מהמקלחת.

כשהפילינג הופך לקילוף העור
אם עורכם יבש במיוחד, הימנעו משימוש בתכשירי פילינג למיניהם או רחצה וסיבון הגוף בספוג קשיח. קילוף העור היבש בעזרת פילינג נועדה להסיר תאי עור מתים משכבת העור העליונה וחשיפת תאים חדשים, אך ביצוע הליך קוסמטי זה על עור יבש עלול לקלף יותר שכבות מהרגיל והרצוי ואף להעמיד את מחסום העור בסכנה. במידה ועורכם יבש במידה סבירה, השתמשו בפילינג לכל היותר פעם בשבוע עם עדיפות לכזה שמכיל חומצות פירותיות המעודדות ייצור קולגן ואלסטין.

הימנעו מיציאה לקור בעור לח
נוהגים לרחוץ ידיים טרם יציאתכם מהבית? שימו לב, יציאה לקור בעור לח ממים מגבירה את הסיכוי להופעת סדקים, ממש כמו ליחוך השפתיים באמצעות ליקוקן כאשר בשני המקרים הללו, הניסיון לשפר את המצב רק מחמיר אותו.

לסיכום, כדי לשמור על עורכם מוגן ככל הניתן מנזקי החורף, כל שעליכם לעשות הוא להרבות בשתיית מים, לבחור קרם לחות טבעי ומזין, להימנע משהות ממושכת בחדר מחומם ולהיעזר בחומרים שישמרו על לחות מוגברת.

חורף חמים, נעים וזוהר.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה